Voorbereidingsweekend - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Lisa Renswoude - WaarBenJij.nu Voorbereidingsweekend - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Lisa Renswoude - WaarBenJij.nu

Voorbereidingsweekend

Blijf op de hoogte en volg Lisa

21 Juni 2014 | Nederland, Nijmegen

Lieve allemaal,

Afgelopen weekend ben ik op voorbereidingsweekend geweest via SIW. We hebben met een kleine twintig aanstaande reizigers geslapen in een scoutinggebouw onder leiding van vrijwilligers van SIW. Iedereen ging ergens anders heen: Oeganda, Tanzania, Kenia, Nepal, India, Peru, Ecuador en Vietnam. Geen van de mensen gaat echter naar The Morning Star Centre in Hanoi. Wel gaat een meisje ook naar Vietnam, maar naar Ho Chi Minh City. Zij is vandaag vertrokken.

Op het weekend heb ik een hoop geleerd van de anderen. De meeste zijn al wel eens op reis geweest en hebben dus ervaring. Zij hebben mijn zorgen een beetje weggenomen. We hebben gekeken naar praktische zaken zoals extra foto's meenemen, kopie van je paspoort maken en een hele lijst extra dingen die belangrijk zijn om mee te nemen. Daarnaast is er een gezondheidsspreker geweest die ons veel heeft verteld over allerlei soorten ziektes die je op kunt lopen in verre landen. We hebben ervaringsdeskundigen gehoord en hebben een kennisspel gedaan. Ook hebben we gekeken naar eenieders motivatie om op reis te gaan en waarom dan vrijwilligerswerk en zijn we individueel in gesprek gegaan met onze begeleiders. 'S avonds was er tijd voor een biertje en een goed gesprek.

Naar aanleiding van het weekend heb ik nog een hoop te doen. Ik ben echter wel een stuk rustiger dan daarvoor. Nog steeds vind ik het heel spannend om alleen weg te gaan. Logisch, zo zeiden ook de anderen op het weekend. Ik ben nog nooit alleen weggeweest, en zelfs nog nooit buiten Europa gevlogen! Toch geeft het me rust dat ik een to do lijstje heb met wat er nog moet gebeuren.

Ten eerste moest ik nog een visum aanvragen. Ik heb zojuist een letter of approval aangevraagd die ik binnen 2 a 3 werkdagen via de mail krijg. Hiermee kan ik op Hanoi airport een visum aanvragen.
Ten tweede moest ik kijken naar mijn zorgverzekering. Zou deze al mijn vaccinaties vergoeden? Als het goed is, is dit het geval. Ik ga woensdag naar het vaccinatie centrum en hopelijk krijg ik snel mijn prikken.
Mijn reisverzekering moet ik nog regelen. Woensdag ga ik ook met mam naar de ANWB om dit af te sluiten.
Twee weken voordat ik naar Vietnam ga moet ik de betaling hebben afgerond. Ook dit moet ik nog doen.
Tot slot nog een aantal praktische zaken: loszittende kleding voor daar (ik mag geen blote benen en schouders), reispilletjes, een dagboekje enzovoorts.

Mijn vliegticket is geboekt. Ik vlieg op vrijdag 25 juli om 21:30. Met een overstap in Séoul kom ik na 18 uur en 55 minuten vliegen aan in Hanoi. Daar is het dan ook 21:30, alleen dan op zaterdag 26 juli. Maandag 25 augustus ben ik om 19:00 weer in Nederland.

Ik kijk uit naar de voorbereidingen en met wat gezonde spanning ook in Vietnam!

xoxo Lisa

  • 23 Juli 2014 - 10:54

    Mama En Papa:

    Lieve Lisa,
    Wat zijn wij trots op jou!
    In alles, voorbereiding,onzekerheid,vastbeslotenheid ga je ervoor.
    We gaan je zeker volgen op waarbenjij.nl, en wensen je al vast een geweldige tijd. We kunnen je niet naar het vliegveld brengen, maar zullen zwaaien als je over ons heen vliegt.

    Liefs papa en mama. XXX



  • 23 Juli 2014 - 13:23

    Buurman Marcel:

    Veel plezier en ik zal je volgen en ben benieuwd naar de foto's. Groeten, Marcel.

  • 25 Juli 2014 - 23:22

    (tante) Sjannie:

    Lieve stoere Lisa,

    Ik ga jou belevenissen zeker volgen. Geniet van deze mooie ervaring!!

    Liefs xxxx T Sjannie

  • 26 Juli 2014 - 18:20

    Mama En Papa:

    X papa en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Vietnam

Vrijwilligerswerk via SIW

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2014

Ha Long Bay

22 Augustus 2014

the final countdown

18 Augustus 2014

beautiful Sapa

13 Augustus 2014

bồ câu

11 Augustus 2014

i want to ride my bicycle
Lisa

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 19651

Voorgaande reizen:

16 Maart 2017 - 07 April 2017

Indonesië

06 September 2015 - 08 Januari 2016

Filipijnen

28 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Vietnam

Landen bezocht: