preparing for take-off - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Lisa Renswoude - WaarBenJij.nu preparing for take-off - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Lisa Renswoude - WaarBenJij.nu

preparing for take-off

Door: lisarenswoude

Blijf op de hoogte en volg Lisa

27 Juli 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Lieve allemaal,

Wat een week, wat een week.. Zo maak je je laatste uurtjes bij de Appie een avond voor vertrek, en zo zit je alweer in de auto richting Schiphol. Na uitgezwaaid te zijn door opa & oma, de schoonfamilie en lieve Guus konden we aanrijden. Marlies, Sanne, Koen en Maarten gingen met me mee. Eenmaal aangekomen checkte we waar ik moest zijn. Wat denk je: vertraging. Maar nee hoor, niet zomaar vertraging. TIEN UUR vertragingen. TIEN! Dat is VEEL. Meteen een tranenwaterval, want Lisa gaat ook eens in haar eentje op reis en dan gebeurt er dit. Stress all over the place, je kent het wel. Van hot naar her gegaan en nergens echt goed geholpen, zelfs nog even aan de telefoon gehangen met mensen van KLM over wat ik moest doen. Uiteindelijk heeft een vrouw van KLM voor de servicedesk mij geholpen. Ik kreeg een (gratis) hotelkamer en transfer van en naar het vliegveld. Eten zat hierbij in. De vlucht naar Hanoi zou ik sowieso missen maar daar zou voor gezorgd worden in Seoul. Maar moet ik dan alleen naar dat hotel? Nee. Maarten ging hoe dan ook met me mee. Waarschijnlijk mocht hij wel blijven slapen, zei de KLM mevrouw. Dus wij gingen op naar het hotel. Onderweg kanen bij de McDonald's, en weer door. Eenmaal aangekomen bij het Steinberger Airport Hotel moest ik afscheid nemen van mijn wegbrengers. Heel raar, want we stonden niet voor de gate en ik had geen paspoort in mijn hand. In plaats daarvan stond ik voor een NEDERLANDS hotel waar ik nog een nachtje zou gaan slapen met Murt. Een beetje een gek afscheid, maar toch fijn.

Maarten en ik zijn het hotel naar binnen gegaan en er werd totaal niet moeilijk gedaan over dat we met z'n tweeën waren op een eenpersoonsboeking. Hij kreeg alleen geen avondeten of ontbijt, ik wel (uiteindelijk heeft Maarten ook ontbijt gehad, en avondeten hadden we al bij de McDonald's gedaan). De kamer was prachtig, met een kingsize bed. Heeeeerlijk geslapen en toch wel fijn om de volgende ochtend, ook al was het 3:30uur, nog even naast Maarten wakker te worden. Snel aankleden, ontbijten en in de bus naar het vliegveld. Koffer ingecheckt, nog even een bakje koffie en toen kon ik naar de gate. Afscheid ging niet helemaal zonder tranen natuurlijk, en gelukkig nog even gebeld in de gate. Toen boarden en 10 uur vliegen. Dat is ook lang.

Eenmaal in Seoul aangekomen was het voor jullie 18:00u. Hier was het 1:00u ('s nachts dus). De vlucht naar Hanoi van 18:15u Zuid-Koreaanse tijd was gecanceld waardoor ik vandaag die vlucht moet nemen. Weer een hotel toegewezen gekregen met heeeerlijk bed en super mooie douche die ik zo eens ga uitproberen. Voor het slapen nog even skype uitgeprobeerd met Maarten en toen heerlijk gaan dromen. Het ontbijt vanochtend was erg uitgebreid en lekker en naderhand ben ik een klein rondje gaan lopen (verder durf ik niet omdat, zoals jullie wel weten, ik altijd verdwaal). Er hangt hier smog in de lucht volgens mij, het ruikt niet heel fris, maar het is wel grappig om zo'n andere cultuur te zien. De gebouwen zijn erg hoog en overal staan dingen in het Koreaans met tekens aangegeven. Bizar om te bedenken dat ik nu aan de andere kant van de wereld zit!

Lieve mensen het gaat goed! Ik vind het nog steeds spannend want ik ben alleen, maar zodra ik in Hanoi ben zal ik begeleid worden en komt het allemaal goed. Ik ga nu even een lekker dutje doen voordat ik weer het vliegtuig in moet. To be continued!!

LIEFS

  • 27 Juli 2014 - 09:57

    Murt:

    Held!!!

    Ik hou van je!

  • 27 Juli 2014 - 10:37

    Hadewijch:

    Wow lieve Lisa net weg en nu al zoveel avonturen! Zet 'm op meid. Ik ben trots op je... xxx & knuffel

  • 05 Augustus 2014 - 10:01

    Giel:

    Leuk om je zo te volgen! Geniet ervan..prachtige ervaring! Oom Michiel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Vietnam

Vrijwilligerswerk via SIW

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2014

Ha Long Bay

22 Augustus 2014

the final countdown

18 Augustus 2014

beautiful Sapa

13 Augustus 2014

bồ câu

11 Augustus 2014

i want to ride my bicycle
Lisa

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 19652

Voorgaande reizen:

16 Maart 2017 - 07 April 2017

Indonesië

06 September 2015 - 08 Januari 2016

Filipijnen

28 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Vietnam

Landen bezocht: