i want to ride my bicycle - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Lisa Renswoude - WaarBenJij.nu i want to ride my bicycle - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Lisa Renswoude - WaarBenJij.nu

i want to ride my bicycle

Door: lisarenswoude

Blijf op de hoogte en volg Lisa

11 Augustus 2014 | Vietnam, Ninh Bình

Lieve allemaal,

Dit weekend ben ik naar Ninh Binh geweest. Samen met Lucrezia, Hue, James, Nikhil en Matt hebben we zaterdag om 8uur de bus genomen. Liz zou al in Ninh Binh zijn. We hadden geluk, we waren op tijd en hadden een plekje. Best normaal zul je zeggen. Maar toen de bus vol zat, vertrokken we niet. In plaats daarvan reden we heeeeel langzaam (en dan bedoel ik echt heeeel langzaam) over het busstation. De meneer van de tickets riep allerlei dingen naar mensen die langskwamen, waarschijnlijk uitnodigend om in de bus te komen. Heel veel mensen deden dat dus ook. Maar waar moeten die nou zitten? Daar hadden ze wat op bedacht. In het gangpad passen namelijk ook mensen. De bus heeft, net als in Nederland, twee rijen twee-aan-twee stoelen. Daartussen is het gangpad. Dit pad was niet heel breed, dus kon daar wel een plankje tussen. Nog een plek! Toen uiteindelijk ook alle plankjes tevoorschijn waren gehaald, en we meer mensen op random plekken hadden opgehaald (de bus was eindelijk vertrokken), zaten de minst gunstigste onder ons met z'n tweeën op een plankje. Heel apart, en ik ben heel blij dat ik gewoon een stoel had.

Na deze bijzondere rit kwamen we rond 10 uur aan in Ninh Binh. Een hotel hadden we al geboekt en we zijn hierheen gelopen. Leuk hotel, goede kamers en een aardige man bij de receptie. Hij kon wel een lift voor ons regelen voor de hele dag. Prima! Met deze meneer zijn we naar het Cuc Phoung National Park gegaan. Hier hebben we eerst een rondleiding gehad door het monkey rescue center en daarna het turtle rescue center. Daarna heeft onze taxi meneer ons een eind in het national park gebracht waar we begonnen zijn aan een hike door een vochtige jungle. Na 3 kilometer zagen we waar we voor kwamen: een 1000 jaar oude boom. Ja pap, ik heb een 1000 jaar oude boom gezien!! Vet he! En nee, ik weet niet wat voor een boom het was.. Na een photoshoot zijn we doorgelopen naar de grot. Ook vet. Toen moesten we het rondje afmaken, nog zo'n 3 kilometer. Het was glad en er waren veel, heel veel trappen. Het was zweten geblazen. Niet heel handig dat ik mijn New Balance aanhad, die nu onder de modder zitten. Maar we houden de moed erin want een heerlijke douch wachtte op ons. Daarna een hapje gaan eten met een welverdiend biertje en lekker naar bed.

De volgende ochtend besloten we, tijdens een heerlijk ontbijtje, fietsen te huren. Ik was natuurlijk helemaal voor! Lucrezia en Hue hebben nooit gefietst dus zij zijn met de taxi gegaan, de rest is op de fiets richting Tahn Coc gegaan. In Ninh Binh is het niet zo druk op de weg dus je kunt hier makkelijk fietsen. Het was heerlijk! Eenmaal op de bestemming hebben we een bootje genomen (we mochten maar met 2 per boot) die bestuurd werd door een vrouwtje die met haar voeten roeide. Heel knap. Super mooi tochtje door de bergen en door grotten. Eenmaal terug snel een hapje gegeten en doorgefietst naar de Bich Dong Pagoda. Ook een flinke klim naar boven maar wel een mooie pagoda deels in een grot. Toen besloten Lucrezia, Matt en ik terug te gaan naar het hotel omdat wij die middag nog de bus terug naar Hanoi zouden nemen. De rest bleef nog een nachtje. Matt en ik zijn terug gefietst, Lucrezia op de motortaxi. Eenmaal in het hotel werden we super goed geholpen door de man van de receptie die wederom een lift voor ons had geregeld. Matt besloot alvast te gaan, en Lucrezia en ik gingen nog langs de Dong Houng Pagoda. Dit is de grootste van de regio met een stuk of 500 boeddha's en overal gouden details. Het pronkstuk is boven, na weer veel trappen: een mega grote, gouden boeddha met twee ietwat kleinere aan beide zijden. Wauw wat vet. Helaas konden we niet zo lang genieten want we moesten de bus naar Hanoi halen. De man bracht ons naar een tankstation waar de bus zou komen. Gelukkig hadden we een goede bus met ligbedden, konden we even relaxen. Eenmaal in Hanoi lekkere Pho gegeten, wel een beetje verpest door te veel hot sauce wat ik nu nog steeds in mijn buik voel, en daarna heeeeerlijk gedoucht (was nodig), even geskyped, en gaan slapen. Goed weekend!!

Doordeweeks maak ik natuurlijk ook dingen mee. Omdat ik de hele dag weg ben en 's avonds vaak ook dingen te doen heb, blog ik hier minder over. Ik zal proberen volgende keer een updateje over mijn daily life te maken! Maar voor nu welterusten en een dikke kus.

Liefs Lisa

  • 11 Augustus 2014 - 22:07

    Sjannie:

    Ha Lisa,

    Leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt!! Geniet ervan!!!!
    Xxxxxx Sjannie

  • 11 Augustus 2014 - 22:24

    Papa:

    Lieve Lisa X,
    Mooi verhaal weer Lisa, ik smul ervan!
    De jungle, het bootje, de grotten......waarom zit ik hier?
    Wat je beschrijft over die bus die pas vertrekt als er nog wat kaarten verkocht zijn doet me denken aan een vakantie lang geleden in Turkije. Daar gebeurde iets soortgelijks...grappig dat me dat nu weer te binnen schiet. Hoe anders is het in Nederland...alles op tijd!
    Was het een loof of een naaldboom?
    Verheug me nu op je verhaal over de kinderen.
    Pas goed op jezelf,
    Liefs Papa

  • 12 Augustus 2014 - 12:12

    Oma En Opa:

    wij zien aan jouw schrijven en de foto's dat het je weer goed gaat en je plezier in je verblijf in Vietnam hebt. nog een prettige tijd daar en veel liefs van oma en opa.

  • 12 Augustus 2014 - 14:58

    Mam:

    Hoi lieverd, wat schrijf je toch beeldend. Ik zie voor me wat jij beleeft. (Toch nog schrijfster worden?) Ben benieuwd naar je verhalen over de kindjes en jouw werk in de Morning Star. Liefs mama. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ninh Bình

Vietnam

Vrijwilligerswerk via SIW

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2014

Ha Long Bay

22 Augustus 2014

the final countdown

18 Augustus 2014

beautiful Sapa

13 Augustus 2014

bồ câu

11 Augustus 2014

i want to ride my bicycle
Lisa

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 19647

Voorgaande reizen:

16 Maart 2017 - 07 April 2017

Indonesië

06 September 2015 - 08 Januari 2016

Filipijnen

28 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Vietnam

Landen bezocht: