the final countdown - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisa Renswoude - WaarBenJij.nu the final countdown - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisa Renswoude - WaarBenJij.nu

the final countdown

Door: lisarenswoude

Blijf op de hoogte en volg Lisa

22 Augustus 2014 | Vietnam, Hanoi

Lieve allemaal,

Mijn laatste week is bijna ten einde. Zo raar! Het lijkt gisteren dat ik hier aankwam, en tegelijkertijd voelt het alsof ik hier al een jaar rondloop. Het voelt vertrouwd, ik ken de mensen en de chaotische stad begin ik een beetje meer te begrijpen. Jammer maar helaas voor mij, is het zondag dan toch echt tijd om weer naar mijn koude kikkerlandje te gaan. Maar dat vind ik helemaal niet erg, want ik mis Nijmegen toch stiekem wel heel erg!
Jammer dat een hoop van de vrienden die ik hier heb gemaakt nu niet meer hier zijn om de laatste week met mij te delen. Toen ik terug kwam van Sapa vond ik wel een super lief afscheidsbriefje op mijn kussen van Laura en Hue. Ik mis de groep, maar ik ben dankbaar dat ik ze heb mogen ontmoeten hier!

Deze week heb ik de laatste dingetjes gedaan die ik nog perse wilde doen en bezoeken. Dinsdagochtend hebben Aurore en ik vrij genomen om naar het Ho Chi Minh Masoleum te gaan. Dit is een complex met The Presidental Palace, het huis en vakantiehuis van Ho Chi Minh met auto's en al, het Ho Chi Minh Museum en last but not least: Ho Chi Minh himself. Dit lees je goed: Ho ligt daar opgebaard. Al 45 jaar. Maar dat was niet zijn laatste wens. Hij wilde gecremeerd worden, maar uiteindelijk is dit niet gebeurd. Heel vreemd om hem dus te zien liggen in een super bewaakte tombe. Bijna onwerkelijk. Maar toch waar.
Na het bezoeken van Ho Chi Minh zijn we langs zijn huis gelopen en hebben we het museum bezocht. Daarna naar werk en na werk the Old Quarter bezocht om inkopen te doen en lekker te eten. We hadden met een aantal meiden afgesproken op een punt maar dit ging niet helemaal vlekkeloos waardoor we uiteindelijk zonder één meisje naar het restaurant gingen. Achteraf dacht zij dat we op een andere plek hadden afgesproken, stom.. Toen uiteten geweest en gaan slapen om de volgende dag de hele dag te werken. Tussendoor nog even lekker geluncht en 's avonds heerlijk rustig aangedaan.

Gisteren hebben Aurore en ik voor de laatste lunchbreak gekozen voor het Lenin Park. Het was haast uitgestorven, bijna eng. Maar we hebben genoten van de rust (voor even) en het was een goede pauze! Na werk heb ik mijn final evaluation gehad en heb ik mijn certificaat in ontvangst mogen nemen. Toen zijn we heeeerlijk gaan eten in de straat, bij een soort gourmet restaurant waar we zelf ons vlees en wat groente konden braden. Super lekker! IJsje als toetje en daarna bier gaan drinken in de beerstreet. Toen nog even een bar in en uiteindelijk om 3uur thuis.

Vanochtend toch vroeg uit de veren want ik had mijn goodbye celebration op werk. Ik heb twee liedjes van K3 en twee van Kinderen Voor Kinderen meegenomen om op te dansen en een kleine traktatie voor de kids. Na mijn dansjes heb ik nog geholpen met eten geven en toen de kids gingen slapen ben ik gegaan. Heel raar om voor het laatst weg te gaan daar! Maar raarder nog was dat ik goodbye moest zeggen tegen Aurore vandaag.. Zij is vertrokken naar Hoi An voor het weekend, en komt pas maandag terug. Omdat ik zondag vertrek zien we elkaar niet meer. Zo raar om doei te zeggen tegen iemand waar je 3 weken lang elke dag de hele dag mee optrekt, die je hebt leren kennen en waar je het leuk mee hebt gehad. Ik ga haar heel erg missen en toen ik tranen in haar ogen zag toen ze de taxi instapte vond ik het moeilijk de mijne te bedwingen. Hopelijk zien we elkaar ooit nog eens (op de skipiste in Zwitserland?).

Maar voor nu kijk ik vooruit naar morgen: Halong Bay met Lucrezia. Heeeeeeel veel zin in! Dus nu bijna naar bed en morgen fris de boot op.

Liefs Lisa

  • 22 Augustus 2014 - 18:48

    Oma En Opa:

    hoi Lisa

    wij vinden het hartstikke gaaf dat jij het zo naar je zin hebt, maar wij vinden het nog leuker als wij maandagavond een telefoontje krijgen dat je weer veilig hier bent. daarom wensen wij jou een goede terugreis met heel weinig vertraging.

    grtjs oma en opa

  • 22 Augustus 2014 - 21:14

    Sjannie:

    Geniet nog lekker van je laatste dagen daar lieve Lisa en kom dan maar weer fijn terug want je wordt volgens mij erg gemist hier! Het was erg leuk om jou verslagen te lezen, je hebt werkelijk schrijftalent!
    Ik zie uit naar jou enthousiaste verhalen. Fijne terugreis alvast!!!
    Dikke zoen X,

    Sjannie

  • 23 Augustus 2014 - 00:35

    Papa:

    XXX
    Papa

  • 23 Augustus 2014 - 21:31

    Heidi:

    Hey Lisa

    Heel toevallig stuit ik op jouw reisblog, ik was al heel benieuwd naar je ervaringen.
    Heb in no time alle vehalen opgeslurpt en vind het superknap dat je allerlei (persoonlijke) grenzen hebt overwonnen!
    Nu het eind in zicht is zul je vast naar huis verlangen dus succes met de laatste loodjes en een fijne en veilige terugreis.

    Lieve groet,
    Heidi ( helemaal alleen thuis want al mijn lieverds zijn in het buitenland- Duitsland, Schotland en Amerika)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Vietnam

Vrijwilligerswerk via SIW

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2014

Ha Long Bay

22 Augustus 2014

the final countdown

18 Augustus 2014

beautiful Sapa

13 Augustus 2014

bồ câu

11 Augustus 2014

i want to ride my bicycle
Lisa

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 19644

Voorgaande reizen:

16 Maart 2017 - 07 April 2017

Indonesië

06 September 2015 - 08 Januari 2016

Filipijnen

28 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Vietnam

Landen bezocht: