Infodag - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Lisa Renswoude - WaarBenJij.nu Infodag - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Lisa Renswoude - WaarBenJij.nu

Infodag

Door: lisarenswoude

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 Maart 2014 | Nederland, Utrecht

Lieve allemaal,

Voor mijn reis naar Azië heb ik alvast een waarbenjij.nu aangemaakt. Vooral voor mijzelf, om de voorbereiding voor de reis vast te leggen. Hoe heb ik de keuze voor het land gemaakt? Hoe kies ik een geschikt project? Wanneer heb ik mijn ticket geboekt? Wat vind ik van de voorbereidingsdagen? Dat wil ik allemaal hierop zetten zodat ik later terug zie hoe ik de voorbereidingen heb getroffen. Wanneer ik eenmaal weg ben zal ik hier vertellen hoe het met me gaat en wat ik meemaak.

De voorbereidingen, te beginnen met de informatiedag van vrijwilligersorganisatie SIW. Op zaterdag 15 maart 2014 ben ik met Maarten naar Utrecht gegaan om informatie te krijgen over het vrijwilligerswerk wat ik deze zomer in Azië wil gaan doen. Hier heb ik een algemene presentatie bijgewoond waar ik info kreeg over SIW en hun werkwijze. Daarna ben ik naar de Azië tafel gegaan en heb daar specifiek informatie over Azië ontvangen. Een aantal projecten lijken mij interessant:

Vietnam: Friendship Village. In dit dorp wonen 120 kinderen en 40 veteranen die door de Vietnam oorlog getroffen zijn door de chemische wapens. Van veel van hun zijn het de ouders die getroffen zijn, waardoor zij nu lichamelijk of geestelijk gehandicapt zijn. De bedoeling is dat ik daar als vrijwilliger ga spelen met de kinderen en activiteiten met hun onderneem, en help in de tuin.

Indonesië: Dejavato. In het kader van de Kids Development Program kan ik hier Engelse les gaan geven aan kinderen tussen de 4 en 6 jaar oud, door middel van kunst, muziek en sport. Ik overnacht in een Javaans gastgezin.

Vietnam: Gia Dinh Special School. Op deze school zitten enkel kinderen met Autisme. Ik zal hier overdag met de Autistische kinderen werken in de day-care room. Ook kan ik de local staff helpen met therapie.

Vandaag heb ik me aangemeld voor Vrijwilligerswerk op maat bij SIW. Ik hoop zo snel mogelijk een intake gesprek te kunnen inplannen zodat ik zeker ben van een plekje in een van deze projecten.

TO BE CONTINUED dus!!

xoxo Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Vietnam

Vrijwilligerswerk via SIW

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2014

Ha Long Bay

22 Augustus 2014

the final countdown

18 Augustus 2014

beautiful Sapa

13 Augustus 2014

bồ câu

11 Augustus 2014

i want to ride my bicycle
Lisa

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 19687

Voorgaande reizen:

16 Maart 2017 - 07 April 2017

Indonesië

06 September 2015 - 08 Januari 2016

Filipijnen

28 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Vietnam

Landen bezocht: