IK MAG NAAR HANOI! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Lisa Renswoude - WaarBenJij.nu IK MAG NAAR HANOI! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Lisa Renswoude - WaarBenJij.nu

IK MAG NAAR HANOI!

Door: lisarenswoude

Blijf op de hoogte en volg Lisa

09 Mei 2014 | Nederland, Nijmegen

Lieve allemaal,

Een tijdje geleden heb ik de keuze gemaakt om naar Vietnam te gaan. Indonesië en Thailand zijn dus afgevallen. Het verhaal van de Vietnamese kinderen die gehandicapt zijn heeft mij erg geraakt. Deze kinderen zijn gehandicapt, hebben het Syndroom van Down, hersenbeschadigingen of lichamelijke handicaps vanwege de gifgas Agent Orange die in de Vietnamoorlog gebruikt is door de Amerikanen. De ouders van deze kinderen zijn hiermee besmet waardoor er nu ontzettend veel gehandicapte kinderen in Vietnam zijn. Deze zijn ondergebracht in centers, omdat het in Vietnam heel erg is wanneer je een gehandicapt kind krijgt. Dit zien vietnamezen als een boetedoening voor zondes die zij hebben begaan, of een vloek op de familie. Mensen met deze kinderen worden verafschuwd, dus bestaan er veel van dit soort opvangcenters.

Toen ik de lijst met projecten kreeg, wist ik niet waar ik moest beginnen. Ik kon naar Ho Chi Minh City (Zuid Vietnam) of naar Hanoi (Noord Vietnam). Wist ik veel waar ik heen wilde. Na een beetje rondgevraagd te hebben kwam ik erachter dat Ho Chi Minh City redelijk verwesterd is en Hanoi minder. Ik wist niet waarom anders, dus heb ik hierom de keuze voor Hanoi gemaakt. Als ik dan ver weg wil, dan ook écht in een andere cultuur duiken!

Zo gezegd, zo gedaan en ik mailde SIW met mijn top 3 projecten. Bijgevoegd zat een motivatiebrief en CV, alles in het Engels zodat het meteen opgestuurd kon worden naar Vietnam. Na een paar weken kreeg ik vandaag (inmiddels gister, in ieder geval 8 mei 2014) het verlossende mailtje: IK MAG NAAR HANOI! Het opvanghuis waar ik terecht kan heet het Morning Star Centre, en ik ga hier van 28 juli t/m 24 augustus werken. Door het dolle ben ik!! Nu begint mijn avontuur pas écht écht, een last valt van mijn schouders.

Het eerste wat ik nu heb gedaan is een afspraak maken om mijn paspoort aan te vragen. Zodra ik deze binnen heb kan ik mijn vliegticket gaan boeken en een eventueel visum aanvragen. Na het voorbereidingsweekend ga ik me laten inenten en verdere inkopen doen. Ik heb zin om al deze voorbereidingen te treffen en te gaan! I'll keep you posted!

Liefs, Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Vietnam

Vrijwilligerswerk via SIW

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2014

Ha Long Bay

22 Augustus 2014

the final countdown

18 Augustus 2014

beautiful Sapa

13 Augustus 2014

bồ câu

11 Augustus 2014

i want to ride my bicycle
Lisa

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 19684

Voorgaande reizen:

16 Maart 2017 - 07 April 2017

Indonesië

06 September 2015 - 08 Januari 2016

Filipijnen

28 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Vietnam

Landen bezocht: